LADDERCOMPETITIE 2023

Deze pagina gaat over de ladder competitie. Deze competitie is in 2022 voor het eerst gespeeld. Het biedt leden van Golfclub Welderen de kans om op laagdrempelige wijze meer leden van de golfclub te leren kennen. Vanwege de aard van de laddercompetitie wordt er veelal gespeeld tussen tegenstanders van ongeveer gelijke sterkte. Voor degenen die nog niet bekend zijn met de matchplay spelvorm is dit tevens een uitstekende gelegenheid om ervaring met deze spelvorm op te doen.

En, niet geheel onbelangrijk, je bepaalt zèlf wanneer het jou het beste uitkomt. Door de weeks, ’s avonds, in het weekend? En ook wèlke tegenstander je wenst uit te dagen.

Je kunt via de links op de pagina een beschrijving vinden van wat de ladder competitie precies inhoudt, hoe deze functioneert en welke regels er gelden.  Uiteraard kun je hier gedurende de competitie ook de tussenstanden terugvinden.

UITLEG

De laddercompetitie, een individuele Matchplay wedstrijden met playing handicap verrekening gaat uit van het z.g. piramide-model. Alle leden van de Golfclub Welderen kunnen meedoen: jeugd, man, vrouw, jong en oud met een maximale handicap van 45. Bij de start van de competitie staan de deelnemers met de hoogste handicap boven aan de ladder en de deelnemers met de laagste handicap onderaan. Door te spelen tegen deelnemers die 1 trede hoger op de ladder staan, kun je hun plek op de ladder veroveren. Dan moet je wel winnen natuurlijk. Verliest de uitdager dan blijven beide spelers op hun plek in de ladder staan.

De spelers, die aan het einde van het seizoen (9 oktober) bovenaan staan spelen een halve finale. Zondag 29 oktober wordt de Laddercompetitie afgesloten met de finalewedstrijden om de 1e, 2e en 3e plaats. Tevens zijn er op die dag de finales van de greensome zomercompetitie en een Best-of-the-Rest wedstrijd. De BotR-wedstrijd staat  open voor alle leden met een handicap <54, zodat het terras gezellig vol zit bij binnenkomst van de finalisten en de daaropvolgende prijsuitreiking.

Je kunt je inschrijven via E-Golf4U, zoals je je ook inschrijft voor alle andere wedstrijden. Het inschrijfgeld van EUR 5,- per persoon, dient voor de sluitingsdatum te worden overgemaakt op de bankrekening NL 33 RABO 0127 480 935 t.n.v. Golfclub Welderen o.v.v. “Individuele Laddercompetitie 2023”.

De inschrijving sluit 28 april en op 1 mei wordt de beginstand van de ladder op de website geplaatst en aan de deelnemers toegezonden. (Vanaf 1 mei en tot eind juni, kun je nog bijschrijven, echter, dan start je onderaan de ladder).

Mocht je nog vragen hebben dan kun je terecht bij de wedstrijdleiding (René van Brandenburg).

REGELS UITGELEGD

Hier kan een uitgebreide beschrijving betreffende de competitie worden teruggevonden met o.m. ‘hoe werkt het, hoe en tot wanneer kan ik mij opgeven, wat is de competitie periode, hoe werkt de handicap verrekening, wie kan ik uitdagen en hoe wordt de positie in de ladder bepaalt’?

LADDERSTAND

De actuele ladder stand kan hier worden opgevraagd. Wanneer er géén datum bij een speler is ingevuld, heeft deze speler (waarschijnlijk) nog geen afspraak staan en kan dus uitgedaagd worden.

PLAN INFORMATIE

In deze tabel zijn de uitslagen van alle gespeelde wedstrijden terug te vinden. De meest recente bovenaan.