JEUGDLID WORDEN

Voor jeugdleden tot en met 18 jaar zit in het jeugdlidmaatschap 20 golflessen per jaar: 10 lessen in de eerste helft van het jaar (meestal maart t/m juni of juli) en 10 lessen in de tweede helft van het jaar (meestal september t/m november of december). De jeugdlessen worden op de zondag gegeven. De jeugdleden worden op basis van niveau en leeftijd en eventueel persoonlijke wensen in een passende lesgroep ingedeeld. Aspirant jeugdleden kunnen zonder verdere verplichten aan 2 proeflessen meedoen (na overleg met de golfpro) om te kijken of ze golf echt leuk vinden.

De Jeugdcommissie van de golfclub Welderen ondersteunt de lessen door regelmatig coachingsmomenten in de baan te organiseren (tijdens wedstrijden en oefeningen met begeleiding). De Jeugdcommissie geeft ook theorielessen en neemt examens in de baan af.

De jeugdcommissie organiseert daarnaast diverse (serieuze en fun) wedstrijden in het jaar voor de jeugdleden (en hun (groot)ouders etc.) op de PAR3/4, Pitch&Putt en de Grote Baan. Verder begeleidt de jeugdcommissie jeugdleden die willen deelnemen aan de jeugd competitie van de NGF. En voor de wat gevorderde jeugdspelers (met een handicap of baanpermissie) bestaat ook nog de mogelijkheid om laagdrempelig aan jeugdwedstrijden in de buurt deel te nemen die onder de vlag van het  GGK (Gelders Golf Kwadrant) worden georganiseerd in de zomer en winter.

Last but not least probeert de jeugdcommissie één keer per jaar een dagje voor de jeugd te organiseren. In 2019 is de jeugd bijvoorbeeld naar de KLM Open geweest.

Ben je al lid jeugdlid van golfclub Welderen? Kijk dan op de jeugdpagina voor jeugdleden voor meer info over lestijden, activiteiten etc.