REGELLESSEN EN -EXAMENS

De golfclub organiseert regellessen en -examens voor leden en aankomende golfers.
Golf(techniek)lessen worden verzorgd door de golfpro’s van de golfschool van Golfbaan Welderen (klik hier).

• Stap 1

Baanpermissie

De golfpro beoordeelt de technische vaardigheden.
    Zijn deze voldoende dan verstrekt de golfpro baanpermissie

• Stap 2

Golfregelexamen

Het golfregelexamen wordt iedere laatste donderdag van de maand afgenomen. Het regelexamen bestaat uit 10 etiquette-, 19 regel- en 1 stablefordvragen. Hiervan dienen minimaal 23 vragen goed beantwoord te worden.

Om aan het regelexamen te kunnen deelnemen is de kandidaat verplicht een regelavond bij te wonen, waarin aandacht besteed wordt aan de golfetiquette en de belangrijkste golfregels. De regelavond vindt een week voor het regelexamen plaats.

Onderaan deze pagina kunt u zich opgeven voor het regelexamen.

• Stap 3

Loop Qualifying kaarten

Een qualifyingkaart dient gelopen te worden met een marker die handicap 54.0 of lager heeft.
    Voor de eerste handicap dient de speler, uitgaande van hcp 54.0

• minimaal 19 punten te scoren over 9 holes of
    • minimaal 36 punten te scoren over 18 holes
  • Stap 4

U heeft een WHS handicap

Afhankelijk van het aantal behaalde punten, wordt de eerste handicap 54.0 of lager.

AANMELDEN VOOR REGELAVOND EN GOLFREGELEXAMEN

Het regelexamen is voor clubleden gratis. Niet-leden betalen 20 euro.