Cursus reanimatie 2021 weer van start!

Gelet op de versoepelingen rondom de bestrijding van het corona virus kan de Cursus Reanimatie / AED gebruik naar het zich laat aanzien weer van start. De EHBO-vereniging Elst organiseert sinds 2017 deze cursus voor onze golfclub.

Reanimatie gaat om levensreddende handelingen bij personen die een circulatiestilstand krijgen en die slechts kunnen overleven als tijdig reanimatie plaatsvindt. Ook op onze golfbaan is het meermalen voorgekomen dat mensen gered zijn door reanimatie. Het bestuur stimuleert daarom de deelname aan deze cursus. De kosten voor het volgen van deze cursus komen voor het geheel voor rekening van de club! Dat is dit jaar overigens voor het eerst en geldt ook voor hen die zich al eind 2019/ begin 2020 hebben opgegeven.

Beginnerscursus

Dit najaar wordt weer een beginnerscursus 2021 verzorgd. Deze wordt gepland op de donderdagavond / zaterdagmorgen in de Parckzaal. Je kunt je hiervoor inschrijven bij de EHBO-vereniging Elst. Het inschrijformulier download je hier. Mail het ingevulde formulier naar reanimatiecursus@ehbo-elst.nl.

Opgelet! Zij die zich eind 2019 / begin 2020 aangemeld hebben voor de (doorgehaalde) cursus 2020 dienen zich alleen aan te melden via de e-mail die zij reeds afzonderlijk ontvangen hebben. Zij hoeven het inschrijfformulier dus niet meer in te vullen en krijgen hun bijdrage teruggestort.

Bijscholingscursus

Om de vaardigheden voor reanimatie en AED bediening te onderhouden is jaarlijks ook een bijscholingscursus nodig. Alleen voor hen die de cursus in een voorgaand jaar gevolgd hebben en het certificaat hebben behaald is de bijscholingscursus gepland. Dit certificaat heeft helaas een beperkte geldigheidsduur. Het is verstreken voor hen die zich niet eind 2019/begin 2020 hebben aangemeld voor de (doorgehaalde) cursus 2020.

Opgelet! Dit jaar is het volgen van de bijscholingscursus dus alleen mogelijk voor hen die zich eind 2019 / begin 2020 voor de cursus 2020 hebben aangemeld. Zij hebben hierover al bericht ontvangen en dienen zich alleen aan te melden via de e-mail die zij reeds afzonderlijk ontvangen hebben. Ook zij krijgen hun bijdrage teruggestort en hoeven dus nu geen inschrijfformulier meer in te vullen.

Wij rekenen op een grote deelname aan deze voor onze leden zo relevante cursus!

Bestuur Golfclub Welderen.