Welderns 01 mei 2024

Beoordeel dit artikel

Wedstrijd: Welderns “Q”-wedstrijd op woensdag 1 mei 2024

Daar kwamen ze, korte broeken, fleurige jurkjes. Over het weer was iedereen vol lof, alhoewel het voor een enkeling iets minder had gemogen. Best begrijpbaar, zeker als je kijkt naar een week geleden.
De condities van de baan worden ook steeds beter. Dus vandaag weinig reden tot echt klagen.

Een vol terras na afloop doet weer denken aan oude tijden, alhoewel een enkeling voor de prijsuitreiking toch al vertrok. Met 40 deelnemers voor de 15 holes, want hole 15, 16 en 17 hebben we vandaag nog maar even laten zitten en 17 deelnemers voor de 9 holes, kunnen we toch spreken van een goede bezetting.

Het ziet er naar uit dat eind van de week de par 3 op hole 16 weer verandert in een par 4. Hetgeen waarschijnlijk ook inhoudt dat de baan volledig qualifying wordt.

Vandaag waren er geen Birdies. Maar een uitslag met 4 deelnemers met 29 ptn, geeft de spanning in de top aan.

Uitslag 18 Holes wedstrijd:
1e Theo Kruse 29 ptn
2e Andre Jansen 29 ptn
3e Arie Puiman 29 ptn
4e Dick Hindriks 29 ptn
5e Ronald Osephius 28 ptn
6e Rob Knopperts 28 ptn
7e Rob Derksen 27 ptn

Uitslag 9 Holes wedstrijd:
1e Peter Hilderink 21 ptn
2e Janny de Vries 20 ptn
3e Leo de Kraker 16 ptn
4e Anton Jan Pieters 15 ptn
5e Martin Thijssen 14 ptn

Vanuit de commissie:
* We begroeten Geertje de Jong als nieuwe deelneemster aan de Welderns, alhoewel ze bij de prijsuitreiking niet mee aanwezig was. We wensen haar veel plezier en golfvreugde toe in ons midden.
* We hebben vandaag gezien dat de schapen er ook weer zijn. Alleen zij moeten en mogen in de schapenwei en dus niet ……
* Namens de evenementencommissie nog een oproep voor de Pub quiz a.s. vrijdag 3 mei.
* Het doel van de Welderns is om een grote gemeenschap binnen de golfclub een aangename woensdag middels een golfwedstrijd aan te bieden. Daarbij hoort het, dat iedereen met iedereen kan en moet spelen.
* Volgende week spelen we de wedstrijd om de Kees van Mierlo beker. Gelet op het grote aantal deelnemers het verzoek om op tijd te komen, want vanaf 09.30-09.40 moeten we naar de diverse startholes voor deze Shotgun. Gezien het grote aantal deelnemers zullen er per hole 2 flights starten. De deelnemers aan de wedstrijd op de par ¾ baan worden verzocht vanaf 12.00 uur zich te melden, waarna hun start om 13.00-13.15 uur is. Het doel is dat de deelnemers aan beide wedstrijden tegen 15.00 uur gelijktijdig binnen komen voor de prijsuitreiking en gezelligheid na afloop.

* U heeft allen gezien dat we weer gebruik maken van drankenbriefjes. Deze worden door de receptie op naam gesteld, zodat wij ze aan u kunnen uitreiken bij het aanmelden.

De wedstrijdleiding van vandaag,
Henk en Henk