Van Pieter Lems: Dank aan mijn mede-clubleden (februari 2024)

5/5 - (1 stemmen)
In de eerste week van januari van dit jaar kreeg ik totaal onverwachts de diagnose ALS en die werd enkele weken later in het UMC Utrecht (ALS-Kenniscentrum) bevestigd.
ALS is een ernstige ziekte van het zenuwstelsel waarbij spieren door het hele lichaam gaandeweg uitvallen. De ziekte is progressief en niet behandelbaar behoudens een medicijn dat bij sommige patiënten de spieruitval wat kan vertragen.
Wat mijn horizon is laat zich niet voorspellen; in Utrecht gaven ze aan mogelijk een jaar of iets langer nadat ik eerder de boodschap had gekregen van 3 tot 6 maanden.

Nadat in kleine kring bekend was geworden welke diagnose ik had gekregen, ben ik overstelpt met berichten van medeleven in iedere denkbare vorm dan ook (o.a. sms’jes, appje’s, mailtjes, telefoontjes, brieven, kaarten, bloemen, bonbons, drankjes); voor een groot deel afkomstig van mijn mede-leden bij Welderen.
Ik kan onmogelijk een ieder individueel bedanken voor deze blijken van medeleven. Ik word er natuurlijk niet beter van, maar het geeft me wel een goed gevoel en maakt op een of andere manier de boodschap toch draaglijker.

Ik wil een ieder die het aangaat langs deze weg bedanken en ik hoop jullie de komende tijd op Welderen nog wel tegen te komen al zal er na een lidmaatschap van 30 jaar van het golfen voor mij niet veel meer terecht komen.

Pieter C.H. Lems