Welderns 16-10-2024

Beoordeel dit artikel

Wat troffen we het vandaag met het weer! Midden in oktober, maar toch 20 graden op de baan. Kortom, uitstekend golfweer tijdens de laatste wedstrijd van het zomerseizoen voorafgaand aan de slotwedstrijd komende woensdag in Bleijenbeek.

Voor diegenen die zich nog niet hiervoor hebben opgegeven voor deze slotwedstrijd en het diner, meld je aan! Dan hoor je ook wie de winnaars zijn van de 2024 zomercompetities.

Vandaag hadden we 18 aanwezige deelnemers voor de 9-holes wedstrijd en 36 aanwezige deelnemers voor de 18-holes wedstijd.

Voor de 9-holes wedstrijd was het plan opgevat om ze nog een keer te laten starten vanaf hole 10 (of zelfs 9), maar helaas was dit door reeds bestaande boekingen voor negen uur vanaf hole 1 niet mogelijk. Hierdoor gingen zij uiteindelijk vanaf hole 11 van start. Met het najaar in het vooruitzicht waarschijnlijk één van de laatste mogelijkheden om met de buggy’s daar nog in de baan te komen. Door de regen van de afgelopen tijd waren er al enkele fairways op de 1ste 9 holes afgezet om met buggy’s te rijden. Alleen via het pad mocht hier nog gereden worden.

Geen doorgang voor Buggy’s

Helaas waren bij de prijsuitreiking de 9-holes winnaars net vertrokken. De nog aanwezige 9-hole deelnemers hoorden dat Truus Vostermans de wedstrijd had gewonnen met 18 Stablefordpunten. Tweede was geworden Jan Ram met 15 punten, die ook een birdie had gespeeld op hole 13. Op de derde, vierde en vijfde plaats waren Marijanne van den Dool met 15 punten en Leen Huizer en Anton-Jan Pieters beiden met 14 punten geëindigd.

Ook bij de 18-holes wedstrijd was er maar één speler die beter of gelijk aan de persoonlijke Par van de baan gespeeld had, ondanks dat de baan er toch relatief goed bij lag. Waren het toch de herfstblaadjes, ook al waren de greenkeepers druk in de weer deze te verwijderen? Of werden ze afgeleid door de paddenstoelen die her en der zichtbaar waren?

Paddenstoelen langs de baan.

Met 39 Stablefordpunten was de onbetwiste winnaar vandaag Rene Rijnbeek, op ruime afstand gevolgd door zijn flightgenoot Derk de Boer met 34 Stablefordpunten. Bert Driessen had een gelijk aantal punten als Derk, maar door zijn hogere handicap eindigde hij als derde. Ineke Wilmer-Cornelisse had ook 34 punten en is vierde geworden. Als 5de en 6de eindigde René Talet en Bill Wensink, beiden met 33 punten. Birdies waren er voor Arie Puiman (H4), Toon van Looi (H4) en Paul Kerckhoffs (H9).

Rene mag zich de winnaar van de 18 holes noemen

Derk, als tweede geëindigd.

Bert ontvangt de 3de prijs.

Arie met zijn Birdie.

Tot de volgende keer,