Welderns 10 juli 2024

Beoordeel dit artikel

Welderns 10 Juli 2024

Wat een mooie droge en bijna windstille golfdag was het, alle ingrediënten om er een prachtige golfdag van te maken. Helaas was op deze dag de golfbaan niet Qualifying omdat het er de dag ervoor flink geregend had en 80% van de bunkers GUR was. Dit betekent dat de golfbaan niet aan de eisen voldoet om er een Qualifying wedstrijd te organiseren. Maar dat mocht de pret niet drukken, na de wedstrijd was iedereen het over eens dat het een heerlijke golfdag was. Alle deelnemers zijn van hole A10 vertrokken ook de 9 holes deelnemers. Organisatorisch gezien was dit een planning om iedereen op een vroeger tijdstip te laten starten en dat de 18 holes deelnemers die vanaf hole 1 gestart zijn direct achter de 9 holes deelnemers op hole A10 hun spel te laten voortzetten. Dit was bijna goed, er was een flight die vroeg binnenkwam op hole A10 en even moest wachten, dus een leerzaam moment voor de toekomst. Er hebben zich op deze dag 37 deelnemers voor de 18 holes en 16 deelnemers voor de 9 holes aangemeld. Laten we hopen dat bij dit mooie weer en een prachtige golfbaan in de tijd van dit jaar zich meer Welderns deelnemers zich aanmelden bij de komende wedstrijden. Dan gaan we naar de uitslag van vandaag want Qualifying of niet we hebben altijd winnaars op onze wedstrijddagen.

Er waren bij de 18 holes deelnemers 3 spelers die een birdie gescoord hebben namelijk Bert Brand op hole 1, Andre Jansen op hole 16 en Dino Roman-mina op hole 15.

Voor de 9 holes zijn dit :
Op de 4e plaats Truus Zijlstra met 17 stablefordpunten
Op de 3e plaats Anne Dankers – Baars met 19 stablefordpunten
Op de 2e plaats Peter Hilderink met 19 stablefordpunten
Op de 1e plaats Theo Lentjes met 21 stablefordpunten

Voor de 18 holes zijn dit :
Op de 6e plaats Frans Meuleman met 35 stablefordpunten
Op de 5e plaats Rienk de Jager met 35 stablefordpunten
Op de 4e plaats Joanne de Vries met 36 stablefordpunten

Op de 3e plaats Bert Brand met 37 stablefordpunten
Op de 2e plaats Corrie Holweg met 38 stablefordpunten
Op de 1e plaats Leen Huizer met 38 stablefordpunten

Volgende week weer een fun wedstrijd en de weersomstandigheden zien er goed uit om er een mooie golfdag van te maken.
Met vriendelijke sportgroeten,
Bert Brand startlijstmaker