Alles over het lidmaatschap

Als lid van Golfclub Welderen is het goed u te realiseren dat Golfbaan Welderen een commerciële baan is met als naam Golfbaan Landgoed Welderen. Als u op Welderen wilt gaan golfen, gaat u allereerst een zogenaamde speelrechtovereenkomst met de golfbaan. Daarnaast wordt u automatisch lid van Golfclub Welderen. Aan de golfbaan bent u de speelrechtvergoeding verschuldigd. Voor informatie over de vormen van speelrecht en de vergoedingen kunt u terecht op de website van de golfbaan. De golfbaan incasseert naast de speelrechtvergoeding namens de golfclub de contributie.

Uit de contributie worden o.a. de clubactiviteiten bekostigd. Uw lidmaatschap van de golfclub leidt ook tot lidmaatschap van de Nederlandse Golf Federatie (NGF). De verplichte afdracht van de golfclub daarvoor aan de NGF bedraagt circa 25% van de contributie van de leden aan de golfclub. De NGF behartigt de belangen van alle golfclubs en haar leden in Nederland, verzorgt opleidingen en geeft adviezen. Voor de leden van de aangesloten golfclubs is er allerlei informatie beschikbaar over golftechniek, golfregels, veiligheid etc. en óók een beperkte WA-verzekering gekoppeld aan golfactiviteiten.

De Regel- en handicapcommissie van onze golfclub zorgt niet alleen voor regelkennis bij onze leden, maar ook voor de registratie van de golfhandicaps (de zogenaamde WHS handicap index).

Tenslotte is de golfclub de partij die de collectieve belangen van de leden tegenover de golfbaan probeert te behartigen. De golfclub heeft een zogenaamde gebruiksovereenkomst met de golfbaan. Deze regelt onder meer de ruimte voor de golfclub en de golfbaan om activiteiten te organiseren. De speelrechtovereenkomst, die ieder lid heeft met de golfbaan, regelt het recht van het lid om te golfen. Dit is een rechtstreekse overeenkomst met de golfbaan, waar de golfclub niet tussen zit.

Voor zaken die met uw lidmaatschap te maken hebben moet u bij de golflcub zijn. Voor zaken die het speelrecht betreffen, de horeca of bijvoorbeeld de huur van lockers juist bij de golfbaan.

Contact bestuur Golfclub Welderen: bestuur@golfclubwelderen.nl

Ledenvoordeel

Als lid van Golfclub Welderen heb je een aantal ledenvoordelen.  Er is een voordelig speelrecht te krijgen op Landgoed Bleijenbeek. Daarnaast biedt de golfbaan de mogelijkheid om op een aantal banen in Duitsland en Nederland tegen een gereduceerd tarief of gratis te golfen.

Hier vind je de actuele details.

Opschorten speelrecht

Als je als lid van golfclub Welderen langer dan 3 maanden niet kunt spelen door blessure of ziekte, kan jouw speelrecht tijdelijk worden opgeschort. Hier zijn voorwaarden aan verbonden. Op verzoek van het bestuur heeft de exploitant de regels hierover gepubliceerd op de website van Golfbaan Landgoed Welderen. De voorwaarden vind je hier. Voor vragen kun je contact opnemen met de receptie van Golfbaan Welderen.

Omzetten lidmaatschap

Hierbij informeren wij je graag over de mogelijkheid die de Golfbaan je biedt om jouw lidmaatschap met rentedragende lening om te zetten naar een jaarlidmaatschap zonder lening, waarbij de door jou ingebrachte lening wordt verrekend. Wij bieden alle leden met een persoonlijk lidmaatschap met 3,5% rentedragende lening de mogelijkheid om de lening in een termijn van 4 jaar terug te ontvangen in de vorm van restitutie op het jaarlijkse speelrecht.

Wanneer je voor nog minimaal 4 jaar lidmaatschap van Golfbaan Landgoed Welderen tekent, te weten het jaarlidmaatschap zonder lening, wordt jouw ingebrachte lening in gelijke delen over 4 jaar in mindering gebracht op het speelrecht van het jaarlidmaatschap. Dit speelrecht is jaarlijks € 133,- meer dan het speelrecht van het lidmaatschap met lening. Na ca. 14 jaar ondervind je pas financieel nadeel bij gebruik maken van deze regeling. De 3,5% rente van het resterende deel van de lening wordt tevens elk jaar in mindering gebracht op het speelrecht. Na de 4 jaar heb je het volledige bedrag van jouw lening gerestitueerd gekregen en heb je elk jaar de mogelijkheid jouw lidmaatschap op te zeggen.

Indien je graag gebruik maakt van deze regeling dan dient vóór 1 maart van elk jaar het speciale inschrijfformulier, dat te verkrijgen is bij de receptie, bij de ledenadministratie ontvangen zijn. Bij aanvang van elk nieuw speeljaar (1 april) wordt de regeling doorgevoerd, tussentijds kan de wijziging niet worden doorgevoerd. Voor vragen kun je terecht bij de administratie van Golfbaan Landgoed Welderen, te bereiken op dinsdag en vrijdag op 0481-376591 of per mail naar de ledenadministratie.

Golfbaan Landgoed Welderen

DOCUMENTEN