Welderns 24 juli 2024

5/5 - (1 stemmen)

To Q or not to Q.

We hadden misschien kunnen vermoeden dat de baan niet kwalificerend zou zijn omdat het dinsdag wel heel erg veel had geregen maar de vooruitzichten waren goed en de baan kan wel tegen een stootje. Vol goede moed, veelal getooid in korte broek en luchtig shirt, vertrokken de eerste flights om 8.48u.
Maar……..zo’n 45 minuten later kregen we aan de wedstrijdtafel te horen dat alle bunkers onder water stonden en derhalve de baan niet qualifying was. Jammer maar helaas. De derde Welderns-Q-wedstrijd op rij die letterlijk in het water was gevallen.

Helaas ontstond daarover op hole 19 enige discussie omdat de eerste flights de bunkers wel gespeeld hadden en latere flights dus niet. Het blijft mensenwerk en vrijwilligers werk en ook onvoorziene omstandigheden.

De barometerstand vandaag?
-Heerlijk droog, de hele dag
-Meestal zonnig
-Weinig wind
-Droge baan
-Nette bunkers
-Goed gezelschap.
-Sommigen waren blij dat het vandaag niet kwalificerend was; immers zij hadden slecht gespeeld.
-Sommigen waren enigszins teleurgesteld, immers zij hadden heel goed gescoord.

Toch wel ook kleine etiquette-irritaties in de baan.
Afslaan en dan de bal voorbij een flight, die in de baan loopt, slaan hoort niet.
Getreuzel bij het weglopen van de green omdat er overlegd moet worden of scores moeten worden genoteerd hoort ook niet.

Voordat we naar de uitslagen gaat eerst nog naar de speciale vermeldingen.

-Andre Jansen heeft vanmiddag op hole 4 een Eagle geslagen door een hole in one te slaan! Super, van harte gefeliciteerd. Helaas was Andre al naar huis tijdens de prijsuitreiking maar zijn naam wordt bijgeschreven in de hal!

Birdies waren er voor:

-Paul Kerkhoffs 2x op hole 3 en hole A6

-Derk de Boer, hole A10

Gerda Huizer-Van de Sant, hole A15
-Janny de Vries-Weidema, hole A12.

De uitslagen van vandaag:
9 holes:
1. Theo Lentjes 21 stb pnt
2. Jos Sanz Walter 21
3. Anne Dankers-Baar 20
4. Carina Basten 18
5. Leo de Kraker 18
6. Marijanne van den Dool 18

18 holes:
1. Paul Kerkhoffs 40 stb pnt
2. Henk Rijkens 40
3. Anton-Jan Pieters 36
4. Laurens Verboom 35

5. Rob Jansen (34), 6. Andre Jansen (34), 7. Dino Roman-Mina (34), 8. Sjoerd Croque (33), 9. Aad Soeteman (33)

Alle prijswinnaars, van harte gefeliciteerd.

Volgende week weer een Fun wedstrijd.
De startlijst wordt dan gemaakt door Henk Rensink en de
Wedstrijdleider is Henk Rijkens.

Bert Driessen